آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازگشایی محور طبس _ بردسکن هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مأموریت ویژه آتش‌نشانان در طوفان شب گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) یادی از محله «نیزه» مشهد و نیزار‌های گمشده‌اش رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد
سرخط خبرها

ترخیص ۷۵۷ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۰۳۱۵
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
ترخیص ۷۵۷  بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی در خراسان رضوی
تاکنون ۷۵۷ نفر از کل بیماران مبتلا به عفونت های حاد تنفسی در استان خراسان رضوی با طی مراحل درمانی، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا رحیمی مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد  گفت: از روز ۳۰ بهمن امسال تاکنون افزون بر هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند.
 
وی ادامه داد: هم اکنون بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های شریعتی، امام رضا (ع) و اکبر مشهد بستری و تحت معالجه قرار دارند.
وی گفت: تاکنون ۷۵۷ نفر از کل بیماران مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان خراسان رضوی با طی مراحل درمانی، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.
رحیمی افزود: بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۵۲ نفر در خراسان رضوی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
وی ادامه داد: این دانشگاه همه برنامه‌ریزی‌های لازم را برای ارائه خدمت به بیماران عفونت حاد تنفسی پیش‌بینی کرده و در این راستا علاوه بر آماده‌سازی تخت‌های بیمارستانی، امکانات و گنجایش مراکز درمانی و بستری سازمان تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح، نیروی انتظامی و بخش خصوصی نیز در صورت نیاز بکار گرفته خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر ۵۰۰ تخت بیمارستانی در مشهد برای خدمات دهی به این بیماران آماده است که امکان افزایش آن به هزار تخت نیز وجود دارد.

برپایی ۴۰۰ مرکز درمانی برای عفونت‌های حاد تنفسی
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: با راه‌اندازی نظام ارجاع درمان بیماران مبتلا به سندرم حاد تنفسی در مشهد، خدمات‌رسانی به بیماران مشکوک به کرونا به صورت ضابطه‌مند در حال انجام است و این اقدام از ازدحام بیماران در بیمارستان‌ها جلوگیری کرده است.
 
شاپور بدیعی افزود: در حال حاضر ۴۰۰ مرکز درمانی و بهداشتی شامل مراکز خدمات جامع سلامت، مطب‌های خصوصی و درمانگاه‌ها در کلانشهر مشهد بیماران مبتلا به سندرم حاد تنفسی را در سطح یک پذیرش می‌کنند که این بیماران ابتدا به این مراکز مراجعه می‌کنند و در صورت لزوم به کلینیک‌های تخصصی و بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح شهروندان در مرحله نخست به مراکز خدمات جامع سلامت یا درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند و در صورت دارا بودن علائم بیماری حاد تنفسی بر اساس چک لیست استاندارد به کلینیک‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند.
وی گفت: بیماران در سطح دو نظام ارجاع تحت معاینه‌های تخصصی و عکس‌برداری از قفسه سینه قرار می‌گیرند و در صورت نیاز به خدمات بستری به بیمارستان شریعتی مشهد ارجاع داده می‌شوند.
هم اکنون حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، گناباد و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->